AL Service camp v1 200414-1920x480.jpg

 

Service i utmanande tider

Nu är en utmanande tid där servicebesök ofta inte är möjliga av säkerhetsskäl. Underhåll och service av din Alfa Laval-utrustning kan dock i de flesta fall genomföras genom att ansluta dig och din utrustning till våra servicetekniker. Alfa Laval kan ge dig stöd och du kan dra nytta av den omfattande kunskapen hos vårt team av experter, var du än befinner dig.

 

 

 

Lube_oil_contact_us_640x360.jpg

Våra servicetekniker finns där för att hjälpa till med felsökning och reservdelar, så att du inte är ensam vid oplanerade avbrott. Kort sagt, Alfa Laval ser till att du fortfarande kan dra nytta av vår enastående service även i dessa osäkra tider, så tveka inte att ringa din närmaste Alfa Laval-kontakt. Du kan också använda kontaktformuläret nedan. 

.
service kit

Parts planning to keep operations running

Our separation equipment is often running in process operations that simply cannot stop. Situations that disrupt supply chains can have catastrophic consequences production and the bottom-line. We have worked with many of our industrial process customers to develop a parts supply plan that ensures we have the right type and amount of maintenance kits and critical spare parts both on the customers site, as well as in our nearest distribution center to ensure that there would be no risk of downtime. Ever. Through a service we call Exclusive Stock, we can even create a customer specific supply plan. Our service experts, with years of experience in challenging separation applications, can help develop the right plan for your business. Effective parts planning will maintain uptime, assure business continuity, make sense for your bottom line, and give you peace of mind in a challenging time. 

Service på nya sätt i utmanande tider

En Alfa Laval-kund med raffinaderi i Houston, Texas, utförde tester på en centrifugalseparator. Ett problem uppstod och det blev nödvändigt att öppna och sätta ihop kulan igen för att kunna fortsätta. På grund av reserestriktioner var det inte möjligt för en Alfa Laval-expert att besöka platsen. Servicen genomfördes i stället av kunden med hjälp på distans via en app med augmented reality. Under videosamtalet såg en Alfa Laval-expert till att kunden utförde servicen på ett säkert sätt, och att testningen kunde fortsätta som planerat. Och eftersom separatorn är ansluten till Alfa Lavals IoT-portal (ALIoT) har Alfa Laval-experten kunnat hjälpa kunden med testerna genom att följa deras driftdata i realtid på distans.

HSS 2_640x360.png

Tomato_640x360.jpg

Fjärrsupport är kostnadseffektivt och bra för miljön

En Alfa Laval-kund i södra Australien ville ha en kartläggning av sin MEP-sötvattengenerator (Multi-Effect Plate) som används för att producera vatten till en tomatodling i den australiska öknen. Eftersom det inte fanns någon lokal kompetens för den här typ av anläggning, och eftersom det skulle ha kostat mycket och haft en betydande miljöpåverkan att skicka en Alfa Laval-expert från den centrala serviceorganisationen, beslutades det att en field gateway skulle installeras för att möjliggöra fjärrövervakning av installationen. Kunden installerade enkelt gatewayen själva och under tiden konfigurerades en dashboardl i Alfa Lavals IoT-portal (ALIoT) för att efterlikna kundens gränssnitt och visualisera kritiska körparametrar. Det gjorde det möjligt för Alfa Laval-experter att hjälpa kunden, ge direkt feedback om justeringar och utvärdera justeringarna efter ett antal dagar. Det gör det också möjligt för Alfa Laval-experter att effektivt hjälpa kunden i framtiden.  

Alfa Laval gör det där lilla extra – så att du slipper

Alfa Lavals dekantercentrifuger används ofta på avlägsna platser och fungerar under svåra förhållanden. I branscher som gruvdrift och borrning krävs det många timmars bilkörning eller oregelbundna flyg för att komma till dekantercentrifugerna och justera dem. För att göra det möjligt för kunderna att se och justera utrustningen på distans, erbjuder Alfa Laval fjärrövervakning och fjärrkontroll. Den här servicen gör det också möjligt för Alfa Laval-experter att ge bättre support. En fältgateway används för att ansluta till utrustningen på distans. En Alfa Laval-borrkund i Nordamerika säger: "Anslutningsmöjligheterna gjorde det möjligt för oss att korrekt diagnostisera ett problem med elförsörjningen, vilket sparade pengar eftersom vi kunde skicka ut rätt servicetekniker för att reparera utrustningen vi hade på plats." Den här servicen bidrar till smartare drift, vilket sparar tid och pengar.

decanter_640x360.png

.

Redo att ansluta?

Alfa Lavals Connected Service möjliggör fjärrsupport och förebyggande underhåll av din maskin, vilket garanterar tillförlitlig drifttid, hög avkastning och optimerade underhållsintervall. I kombination med Alfa Lavals expertkunskap har du den viktiga information du behöver för att säkerställa prestandan för din maskin under hela dess långa livstid.

Ready to connect logo 640x360
.

Hur kan vi hjälpa dig?

Tveka inte att kontakta Alfa Laval om du har service- eller supportbehov. Kontakta din närmaste Alfa Laval-kontakt eller fyll i formuläret till höger.

 

AL_Service camp_v3_200414-640x360.jpg.png

Denna information lagras och behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.