hands

Vilka vi är

Vi är innovatörer. Vi jobbar med innovation för att förbättra vardagen för människor. Det är det vi gör och har gjort i långt över 100 år, med fler än 2 000 patent.

Alfa Laval är ett globalt företag. Men vårt ursprung är svenskt och det reflekteras i vår kultur. Du behöver så klart inte vara svensk för att trivas och växa hos oss, men du behöver dela vår mentalitet.

  • Vi är öppna, informella och vänliga.
  • Vi går rakt på sak och säger saker som de verkligen är.
  • Vi tror på mångfald och jämställda karriärmöjligheter.
  • Vi är nyfikna och vill förstå våra kunders situation.
  • Vi håller saker enkla och fokuserar på konstnadseffektiva lösningar.

Möt några av våra medarbetare

Alfa Lavals DNA

Vi är stolta över vårt varumärke och vad det står för, och vi kompromissar inte med våra företagsprinciper. Vi ser företagets egenskaper som vårt DNA. De speglar vår strategiska inriktning och utgör grunden för våra relationer med alla människor vi möter i vår dagliga verksamhet - kollegor, kunder och parter. Och de skapar den unika Alfa Laval-upplevelsen.

Our purpose

Vårt syfte

Bakom allt vi gör finns ett övergripande syfte som utgör drivkraften för oss alla i vårt dagliga arbete:

Vårt uppdrag är att skapa bättre vardagsförhållanden för människor.

  • Vi bryr oss om varandra.
  • Vi bryr oss om våra kunder.
  • Vi bryr oss om världen vi lever i.

Our offering

Vårt erbjudande

Med åren har vi byggt upp ett gott anseende för varumärket Alfa Laval. Det speglar vår styrka när det gäller att leverera produkter, tjänster och lösningar av hög kvalitet. Och det i sin tur utgör grunden för vårt erbjudande:

Vi hjälper våra kunder att bli mer produktiva, energieffektiva och konkurrenskraftiga.

Our commitment

Vårt åtagande

Om vi ska överleva i dagens hårda företagsklimat - för att inte tala om morgondagens - måste vi erbjuda våra kunder ett värde som sträcker sig bortom tekniska funktioner. Hur vi levererar är precis lika viktigt som vad vi levererar. Detta sammanfattas i vårt åtagande:

Vi skapar enastående kundupplevelser. Under hela affärsprocessen.

Our drivers

Våra drivkrafter

Vi har tre drivkrafter som inspirerar oss att arbeta effektivt som ett sammansvetsat och framgångsrikt team. De är baserade på vårt åtagande och speglar våra kärnvärden. De omfattar oss alla, oavsett vilken befattning vi har och var vi arbetar.

Våra drivkrafter vägleder oss att fatta rätt vardagsbeslut och driver oss att uppnå våra mål.

  • Action!
  • Interaction!
  • Satisfaction!

Alfa Laval gör skillnad

Tomatoes

Hur man odlar tomater i öknen

Med hjälp av sol och havsvatten skapar Sundrop farms en fantastisk oas med sin tomatodling mitt i öknen.

Läs mer (på engelska)...

Miljöräddning på havets botten

Ett pumpsystem löser det ekologiska hotet från andra världskrigets sjunkna skepp.

Läs mer (på engelska)...

Wreck

Water

Teknologikrig mot vattenbrist

En av nio människor i världen saknar tillgång till rent dricksvatten. Men smart teknik ger hopp om att vi ska kunna lösa vattenkrisen.

Läs mer (på engelska)...

Ansvarsfull oljeproduktion i djungeln

Den peruanska djungeln är ömtålig, avlägsen och otillgänglig. Så hur kan man utvinna råolja och samtidigt skydda mijön?

Läs mer (på engelska)...

Jungle